Çalakalem

Çalakalem
"Şampiyon" a selam olsun

25 Haziran 2011 Cumartesi

Fenerbahçe tarihinde bugün (25 Haziran)

25 Haziran 1961

Fenerbahçe : 1
Galatasaray: 2

Lig şampiyonluğunu daha önce garantileyen Fenerbahçe, sezonu 61 puanla tamamladı.




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Milli Lig maçında Şükrü, Nedim, İsmail, Şeref, Basri, Kadri, Hilmi, Naci, Yüksel, Bülent ve Ergun’dan oluşan kadrosuyla Mithatpaşa Stadı’nda Galatasaray’a 2-1 mağlup olurken golünü Yüksel (Dk.41) Galatasaray’ın gollerini ise Uğur (Dk.33) Ayhan (Dk.67) attı. Fenerbahçe, 1960-61 sezonunu 38 maçta 61 puan toplayarak 60 puanlı Galatasaray’ın önünde bitirdi.

***

25 Haziran 1967

Fenerbahçe : 0
Beşiktaş : 0

Fenerbahçe, sezonu 2.sırada tamamladı.




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Futbol Ligi maçında Hazım, Şükrü, Numan, Özcan, Yılmaz, Ziya, Canan, Ogün, Abdullah, Selim ve Erdinç’ten oluşan kadrosuyla Beşiktaş ile 0-0 berabere kalırken, 1966-67 sezonunu 32 maçta 43 puan toplayarak 45 puanlı Beşiktaş’ın arkasında 2.sırada bitirdi.

***

25 Haziran 1989

Beşiktaş : 2
Fenerbahçe: 1

Fenerbahçe, Türkiye Kupası'nı finalde kaybetti.




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye Kupası Finali rövanş maçında Schumacher, İsmail, Müjdat, Nezihi, Şenol Ustaömer, Turhan, Hakan (Bilal Dk.62) Oğuz, Serdar (Taygun Dk.79) Rıdvan ve Aykut’tan oluşan kadrosuyla İnönü Stadı’nda Beşiktaş’a 2-1 mağlup olurken golünü Oğuz Çetin (Dk.47) Beşiktaş’ın gollerini ise Ali Gültiken (Dk.76) ve Feyyaz Uçar (Dk.86) attı. İlk maçta da rakibine 1-0 mağlup olan Fenerbahçe, Türkiye Kupasını finalde kaybetti.

***

25 Haziran 2006

Aziz Yıldırım, 8.defa Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı oldu.




Fenerbahçe Spor Kulübü Olağanüstü Genel Kurul’una tek aday olarak giren eski başkan Aziz Yıldırım 2824 oyla 8. kez Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı oldu. Yönetim kurulu asil listesinde tek değişiklik yapan Yıldırım, Zeynep Sabancı'nın yerine Ali Koç'u aldı.

Fenerbahçe Spor Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi seçilen Ali Koç, kongrede yaptığı konuşmada, Fenerbahçe’nin 2005-06 sezonunda şampiyonluğu kaybetmelerinin kanına dokunduğunu söyledi.

Ali Koç, Aziz Yıldırım'ın yeniden aday olma kararının çok sevindirici olduğunu belirterek, "Bana görev teklifi geldiği zaman, idealimin Fenerbahçe başkanlığı olduğunu, bunun için de tecrübe gerektiğini düşündüm ve yönetime girdim. Bu biraz erken gelmiş bir konumdur. Umarım yararlı olurum" diye konuştu. Şampiyonluğu kaçırdıkları Denizlispor maçına ve ardından gelen Aziz Yıldırım'ın istifa kararına çok üzüldüklerini belirten Koç, "Bazı kesimler camianın bölünmesini, kaosa gitmesini bekliyordu" dedi. Ali Koç, şunları kaydetti: "Beni en çok etkileyen konulardan bir tanesi, Denizlispor maçından sonra hepimiz çok üzüldük. Ama başkanımızın istifa kararı hepimizi daha da çok üzdü. Bazı kesimler camianın bölünmesini, kaosa gitmesini bekliyordu. Ancak tam tersi oldu. Allah'a şükür kenetlendik. Fenerbahçe camiasının sergileyeceği duruşu çok iyi sergilediğimize inanıyorum. Umarım önümüzdeki yıl haziran ayında 'İyi ki bunlar başımıza gelmiş, yoksa böyle güzel bir 100. yıl yaşayamazdık' deriz. Bunu diyeceğimize de inanıyorum." Koç Holding'de profesyonel olarak çalıştığını kaydeden Koç, yönetim kurulunda alacağı görevle ilgili olarak, "Soyadım Koç olsa da holdingde profesyonel olarak çalışıyorum. Orada bir önceliğim var. İşimi önde tutmak gerekiyor. Bunu başkanımla da görüştüm. O yüzden bu önceliğimi ve 42 gün önce doğan çocuğumu da göz önünde bulundurarak ona göre görev almayı istiyorum. Tabii ki başkanımızın vereceği görevi kabul edeceğiz" diye konuştu. Babası Rahmi Koç'un hasta Beşiktaşlı, ağabeyi Mustafa Koç ile kendisinin de hasta Fenerli olduğunu kaydeden Ali Koç, "İnan Kıraç da hasta Galatasaraylı. Bizde demokrasi var. Bu benim özel tercihim, Koç camiasıyla ilişkilendirmemek daha doğru olur" dedi.

Koç, Fenerbahçe'nin geçen sezon şampiyonluğu kaybetmesine çok üzüldüklerini ifade ederek, "Kanımıza dokundu. Şampiyonluğu kaybetmemiz değil, kaybetme şeklimiz kanımıza dokundu" diye konuştu.

***

Kaynak : Milliyet arşivleri-kişisel arşiv

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder