Çalakalem

Çalakalem
"Şampiyon" a selam olsun

26 Nisan 2011 Salı

Fenerbahçe tarihinde bugün (26 Nisan)

26 Nisan 1953

Fenerbahçe : 3
Beşiktaş : 0

Fenerbahçe, Abide Kupası'nı kazandı.




Fenerbahçe Futbol Takımı, Çanakkale Abide Kupası maçında Nedim, Müjdat, M.Ali, Basri, Akgün, Fikret, Fahir, Feridun, Burhan ve Niyazi’den oluşan kadrosuyla Dolmabahçe Stadı’nda Beşiktaş’ı Selahattin, i kadrosuyla Beşiktaş’ı 3-0 yenerken gollerini Niyazi Tamakan (19) , Feridun Bugeker (47) ve Burhan Sargın (Dk.78) attı. Fenerbahçe, Abide Kupası’nı kazandı.

***

26 Nisan 1964

Ankara Demirspor : 0
Fenerbahçe : 1




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Futbol Ligi maçında Ali, İsmail, Özcan, Tuncay, Osman, Ali İhsan, Hüseyin, Şeref, Yüksel, Birol ve Aydın’dan oluşan kadrosuyla Ankara 19 Mayıs Stadı’nda Ankara Demirspor’u 1-0 mağlup ederken golünü, Yüksel Gündüz (Dk.48) attı.

***

26 Nisan 1970

Fenerbahçe : 1
Galatasaray: 0




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Futbol Ligi 25.hafta maçında Datcu, Şükrü, Numan, Nunweiller, Ercan, Levent, Can, Ziya, Zeki, Nedim ve Ogün’den oluşan kadrosuyla İnönü Stadı’nda Galatasaray’ı 1-0 mağlup ederken golünü, Nedim Doğan (Dk.60) attı. Fenerbahçe, ligin 25.haftasını 1 maçı eksik 38 puanla lider olarak tamamladı.

***

26 Nisan 1981

Fenerbahçe : 1
Mersin İdmanyurdu: 1




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Futbol Ligi maçında Adem, Onur, Erol, Alpaslan, Cem, Mehmet (İsa) Müjdat, Sedat (Raşit) Mustafa, Suat ve Selçuk’tan oluşan kadrosuyla kendi sahasında Mersin İdman Yurdu ile 1-1 berabere kalırken golünü Alpaslan Eratlı (Dk.55 pen.) Mersin İdmanyurdu’nun golünü ise Metin (Dk.7) attı.

***

26 Nisan 1992

Gençlerbirliği : 3
Fenerbahçe : 2




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Futbol Ligi 27.hafta maçında Engin, Ahmet Suphi, Socynzski, Semih, İsmail (Nuri Dk.73) Oğuz, Turhan, Aykut, Şenol, Rıdvan (Vokri Dk.27) ve Tanju’dan oluşan kadrosuyla deplasmanda Gençlerbirliği’ne 3-2 mağlup olurken gollerini Tanju Çolak (Dk.47 ve 53) Gençlerbirliği’nin gollerini ise Hayrettin (Dk.16) Avni (Dk.56) ve Cafer (Dk.65) attı. Fenerbahçe, ligin 27. haftasını liderin 7 puan gerisinde 62 puanla 2.sırada tamamladı.

***

26 Nisan 1998

Fenerbahçe : 2
Beşiktaş : 0




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Türkiye 1.Ligi 32.hafta maçında Rüştü - İlker, Mustafa Doğan, Högh, H.İbrahim - Tayfun, Kemalettin , Moshoeau, Erol - Faruk(Kubilay Dk.85), B.Saffet(Boliç Dk.60) ten oluşan kadrosuyla Fenerbahçe Stadı’nda Beşiktaş’ı, 2-0 mağlup ederken gollerini Ertuğrul Sağlam (Dk. 39 k.k.) ve Erol Bulut (Dk.63) attı. Fenerbahçe, ligin 32.haftasını liderin 2 puan gerisinde 67 puanla 2. sırada tamamladı.

***

26 Nisan 2007

Fenerbahçe : 1
Beşiktaş : 1

Hakem Selçuk Dereli'nin çok kötü yönetim gösterdiği maçtan sonra Fenerbahçe, kupadan elendi. Asbaşkan Ali Koç; "Hırsızlar, kupamızı çaldılar." dedi.




Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı, Fortis Türkiye Kupası yarı final rövanş maçında Serdar Kulbilge, Ümit Özat (Uğur Boral Dk.79) Mateja Kezman, Tuncay Şanlı, Tümer Metin, Mehmet Aurelio, Önder Turacı, Alex De Souza (Olcan Adın Dk.96) Deniz Barış (Deivid De Souza Dk.103), Diego Lugano ve Edu Drecena’dan oluşan kadrosuyla Şükrü Saraçoğlu Stadı’nda 1-1 berabere kalırken golünü Tümer Metin (Dk.56) Beşiktaş’ın golünü ise Mert Nobre (Dk.102) attı. İlk maçta İnönü Stadı’nda rakibine 1-0 mağlup olan Fenerbahçe, Fortis Türkiye Kupası’ndan elendi. Maçın hakemi Selçuk Dereli, kötü yönetimiyle tepkilere neden oldu.

Fenerbahçe Profesyonel Futbol Takımı Teknik Direktörü Arthur Zico,maçın ardından bir basın toplantısı düzenledi. Bundan sonra olayın farkına vardıklarını ve 11'e 14 kişiyle karşılaşmaları oynayacaklarını belirten Zico, "Artık limitin sonuna geldik. Benim temizliklerle, dürüstlükle dolu bir futbol kariyerim var ama bunu Türkiye'de göremiyorum. Bunları söylerken yüzüm kızarıyor" dedi. Zico şöyle devam etti: "Tuncay'ı nerede oynatıyormuşum, Alex'miş Tümer'miş. Saha dışında oyunlar oynanıyor. Bunlar beni utandırıyor. Ligin başından beri bakıyorum. Hep aynı oyunlar. Fenerbahçe iki hedefe koşuyordu, bir tanesini bitirdiler. Ben futbol öğretmeye devam edeceğim. Benim işim futbol öğretmek. Bugün geçti. Kupanın dışına çıktık. Yarından itibaren işimize sarılacağız. Bir takıma karşı olan davranışın nasıl olduğunu herkes gördü. Biz tekrar çalışacağız. Bugün tekrar görüldü ki diğer maçlara 11'e 14 olarak çıkacağız. Planımıız ona göre yapacağız" dedi.

Zico, "Fenerbahçe'den gidecek misiniz" sorusuna ise "Kontratım devam ediyor. Ben genelde mukavelemi sonuna kadar doldururum. Başkanımızla görüşürüm. Eğer anlaşırsak kalırım ve bundan da çok memnun olurum" yanıtını verdi.

Zico, "Ben adalet istiyorum. Ben Türk futbolunun bundan sonra Almanya ve İtalya gibi kaosa sürüklenmesini istemiyorum. Böyle devam ederse bu kaçınılmaz olacak. Umuyorum ki bundan sonra böyle olaylar olmaz. Ama futbolcularımı kesinlikle etkilemesinler. Onlar temizlikleriyle kazanmak istiyorlar. Onların depresif hallerini görseniz çok üzülürsünüz. Saha içerisinde artık temizlik olmalı" ifadelerini kullandı.

Fenerbahçe Spor Kulübü Asbaşkanı Ali Koç ise, Lig TV muhabirine "Siz de 3 dakikalık özet görüntüleri adam gibi gösterin" diye çıkışınca, Lig TV Genel Yayın Yönetmeni Şansal Büyüka, canlı yayına çıktı ve sert yanıtlar verdi.

Büyüka, Koç'un iddiasının aksine tartışmalı pozisyonların maç esnasında birkaç kez görüntüye geldiğini belirterek şunları söyledi: "Pozisyonları yeterince göstermemekle suçlandık. Neyi sakladığımızı anlayamadım. Bu tavır sayın Ali Koç'a hiç yakışmadı. Koç Holding'i yönetmekle Lig TV'yi yönetmeyi birbirine karıştırmasın. Güzel giyinmek, güzel konuşmak ve kravatı iyi bağlamakla yönetici olunmaz. Ne zaman zorda kalsalar mikrofonu görünce coşuyorlar. Ben de onlara diğer zamanlarda nerelerdesiniz diye soruyorum".

Büyüka'nın bu yanıtı üzerine Fenerbahçe asbaşkanları; Murat Özaydınlı ile Şekip Mosturoğlu Fenerbahçe TV’nin canlı yayınına katıldılar. Fenerbahçe TV'den, yönetimin Lig TV'yi arayarak, cevap hakkını kullanmak istediği, ancak buna izin verilmediği duyruldu. Özaydınlı ile Mosturoğlu kulüp televizyonundan bu haklarını kullanmak istediklerini belirterek söze başladılar.

Murat Özaydınlı şöyle konuştu: "Sayın Büyüka, Ali Koç'a 'Şık giyinmesini biliyor' dedi ve büyük saygısızlık yaptı. Ben de onun programdaki giyimini beğenmiyorum. Şansal Büyüka konuşmayı bilmiyor. Sözlerinin nereye gideceğini de bilmiyor. 3 dakikalık görüntüde istediklerini yayınlıyorlar. Seviyesizce tenkit edeceklerine biraz dinlesinler. Lig TV bana da aynı şeyi yaptı. Başkanımıza küfür ediyorlar dedim. Lig TV sesi kısıyor dedim. Bana da saldırdılar. Şansal bey federasyonla iyi geçineceksin diyerek kendi kendini ele verdi. Pazartesi günü federasyon onları toplantıya çağırmış. Şansal bey etiklikten söz ediyor. O zaman çıksın orada neler konuşulduğunu söylesin. Onlara, 'İki sene daha ihaleyi uzattık, siz de ayağınızı denk alın' deyip demediklerini, sevgili Şansal açıklasın".

Murat Özaydınlı ayrıca, önümüzdeki sezon Türkiye Kupası'na katılmayı düşünmediklerini de belirtti, "Biz olmazsak, dekoderlerini kime satacaklar?. Ayrıca dosyamızı hazırladık, UEFA ve FIFA'ya gidiyoruz. Başbakanda, Cumhurbaşkanlığı işlerini bıraksın da artık Türk futboluna el koysun " ifadesini kullandı.

Şekip Mosturoğlu ise Şansal Büyüka'nın, Ali Koç ile ilgili söylediği sözlerin, kendilerine söylenmiş gibi kabul ettiklerini vurguladı, "İnşallah sözlerinin arkasında durur ve 25 milyon Fenerbahçe'yi karşısına alır. İstanbul'da pazar günkü maçımızın yayınını kolay kolay yapamazlar. Gerekirse resmi yayın şartlarını yeniden düşüneceğiz. Lig TV ile sözleşmemizi inceleyeceğiz. Karşımıza hangi ceza çıkarsa da razıyız" dedi.

Fenerbahçe Asbaşkanı Ali Koç maç sonrası yaptığı açıklamada, "Bu geceden utanç duydum. Ulusoy ve ekibinin bu oyuna bir son vermesi lazım. Emeğimizi çaldılar. Ben başkan olsam lige devam etmezdim" dedi

"Beşiktaş'ı ezdik ezdik ezdik ! Şerefsizler, hırsızlar emeğimizi çaldı!" diyen Koç, maçın hakemi Selçuk Dereli’yi ağır dille eleştirdi. Yöneticiliğe başladığından beri yapıcı olmaya çalıştığını söyleyen Ali Koç, "Yüzler doğal olarak asık ama elendiğimiz için asık değil. Beşiktaş'ı iki maçta da ezdik. Ama gördüklerimden utandım. Baki Mercimek'in üç defa atılması lazımdı. Bir keresinde topsuz alanda Tuncay'a vole çaktı, yardımcı hakem kart gösterilmesi gerektiğini söyledi Dereli'ye. Bir hakem çıkıyor karda yürürken iz bırakmaz misali maçı yönetiyor. Yeter artık yani bu şekilde lige bile devam etmenin manası yok. Turu geçsek de bunları söyleyecektim. Taraftarımızı galeyana getirip ceza almamızı istediler. Ulusoy ve ekibinin bu oyuna son vermesi lazım. Yenildiler de bunları söylüyorlar diyen varsa da utansın. Gitsin maçı baştan izlesin. Ben Fenerbahçe başkanı olsam lige bile devam etmem" dedi.

Asbaşkan Mahmut Uslu da karşılaşma sonrası yaptığı açıklamada, "Spordan Sorumlu Devlet Bakanı, Başbakan, herkesi göreve çağırıyorum. Bu kadar aciz bir devlet yönetimi görmedim. Bir takım bu kadar ezilmez ki. Diyeceksiniz ki kaçırdıklarınızı atsaydınız. Biz atsak bile Beşiktaş'a yine attırırlardı. Pozisyonlar o kadar net ki. Baki'nin üç kere atılması gerekiyor. Yardımcı hakem kart için ısrar ediyor ama vermiyor. Bütün ikili mücadelelerde aleyhimize karar çaldı. Ne yapmamız lazım. Transfer yapsak ne olacak. Bu işin sonu kötüye gidiyor. Ali Koç bile pes etti, çileden çıktı. Soruyorum; hakemler ne zaman açıklanır? Perşembe. Bu saate kadar nerede hakemler? Bu kadar olur mu? Haluk Ulusoy harp mı çıkarmak istiyor? UEFA'ya mı gidelim? Ne yapabiliriz. Beşiktaş'ın bir duruşu var. Bu işleri çok iyi organize etmişler. Onları kutluyorum. Bu hakemlere tetikçi ifadesi hafif kalır. Bu hakem Denizli'de de aynı şeyi yaptı. Merak etmeyin dediler, işte gördük. Hakemler için gerçekten üzülüyorum. Ben genç hakem olsam bunları gördükten sonra 'Bu kadarına da pes' derdim. İnslanlar ligden çekilmemizi isteyecek duruma geldi ne yazık ki" ifadelerini kullandı.

***

Kaynak : Milliyet arşivleri-kişisel arşiv

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder